Salt’ın yeni sergileriMayıs ayında başlıyor. 2050+ tasarım stüdyosunun Havaya Dair enstalasyonu Salt Beyoğlu’ndaki Forum alanında; sanatçı ItziarBarrio’nunÖyleyse En Başa Dönelim sergisi Salt Galata’da sunulacak. Salt Beyoğlu’nun dördüncü katındaki Kış Bahçesi’nde ise Haziran 2024’ten Mart 2025’e Özcan Ertek, Fulya Uçanok, Ömer Sarıgedik, Zeynep Hatipoğlu ve PassepartoutDuo’nunses enstalasyonları yer alacak.
Salt Beyoğlu’nda Enstalasyon: Havaya Dair
Disiplinlerarası tasarım stüdyosu 2050+ tarafından Salt Beyoğlu’ndaki Forum alanı için tasarlanan Havaya Dair, materyal, işitsel ve görsel deneyler üzerinden hava kirliliğine dair unsurları somutlaştırmayı amaçlıyor.Enstalasyon, bir dizi müdahale aracılığıyla ziyaretçileri havanın maddeselliğiyle ilişki kurmaya teşvik ediyor. Havaya nüfuz eden ve hava yoluyla yayılan zehirli maddelerin yanı sıra bu zehirliliğin işaret ettiği toplumsal ve politik sonuçları, yerel ve küresel izlekleri, gezegen ölçeğindeki inkâr edilemez bağıntıları da irdeliyor. Havanın, bir bölgedeki faaliyetlerin binlerce kilometre ötedeki insan ve insan olmayan nüfusları etkileyebilen ortak bir alan olmasından yola çıkan sergi, temiz ve solunabilir havanın müşterek ve evrensel bir hak olduğu bir dünya için kolektif eylemin gerekliliğine de vurgu yapıyor.8 Mayıs-18 Ağustos tarihlerinde Salt Beyoğlu, Forum’da sunulacak Havaya Dair, İstanbul İtalyan Kültür Merkezi iş birliğiyle gerçekleştirilmektedir. Sergiye, video işlerin sunulduğu bir gösterim programı eşlik edecek.Salt Galata’da ItizarBarrio’nun Madde Üçlemesi: Öyleyse En Başa Dönelim
Öyleyse En Başa Dönelim sergisi, sanatçı ItizarBarrio’nunMadde Üçlemesi’ni oluşturan video işleri bir araya getiriyor. Üçlemenin ilk bölümü A DemonthatSlipsintoYourTelescopeWhileYou’reDeadTiredandBlockstheLight[Sen Yorgun Düşmüşken Teleskobuna Girip Işığı Kesen Şeytan] (2019), bilim insanları ve teknoloji uzmanlarının dünyaya bakışımızı nasıl etkilediğini irdelerken “nesnel” bilgi alanlarını şekillendiren toplumsal sistemlere ve iktidar yapılarına odaklanıyor. ROBOTA MML (2019-2023), Çekçe zorunlu çalışma anlamına gelen robota kelimesinden türetilen ve ilk kez KarelČapek’in 1920 tarihli R.U.R. oyununda kullanılan “robot” kavramının etimolojik kökenlerini takip ediyor. İnsan emeğinin özgürleşmesi için robotların üretildiği bir fabrikada geçen bu oyunun karakterleri, Barrio’nun işinde sınıf bilinci, biyoiktidar, kimlik ve toplumsal cinsiyete duyarlı güncel bir bağlama yerleştiriliyor. Barrio’nun, sanatçı ve besteci SethCluett ile birlikte ürettiği ParticleMatter [Parçacıklı Madde] (2021) ise maddi dünya ve bilimsel araştırmanın yanı sıra insan deneyiminin duyusal boyutlarını keşfe çıkıyor. Üçlemeyi oluşturan bu çalışmalarda, bilim insanlarından teknoloji çalışanlarına, vücut geliştirmeciden robotik mühendisine, farklı alanlardan uzmanların görüşlerine de yer veriliyor. Öyleyse En Başa Dönelim, ortak varoluş fikriyle hafıza, duyumsama ve deneyimin merkezi olarak bedenin işlevine dair açılımlar barındırıyor. Zaman, mekân ve kolektif deneyimin kesişimlerine dikkati çekerken, daha geniş toplumsal bağlamlar ile bireyleri bir arada tutan bağlantıları yeniden düşünmeye davet ediyor.23 Mayıs-29 Eylül tarihlerinde Salt Galata’da yer alacak Öyleyse En Başa Dönelim sergisi, BBVA Vakfı’nın desteğiyle gerçekleştirilmektedir.Salt Beyoğlu’ndaki Kış Bahçesi’nde Ses Enstalasyonları
Haziran 2024’ten Nisan 2025’e Salt Beyoğlu’ndaki Kış Bahçesi’nde sunulacak Bitkiler ve Bitkileri Sevenler için Sıcacık Toprak Sesleri programı, adını elektronik müziğin öncülerinden Mort Garson’ın bitkiler için hazırladığı MotherEarth’sPlantasia (1976) albümünden alıyor. L’Internationale’ninMuseum of theCommons[Müşterekler Müzesi] projesi kapsamında hazırlanan programda, Özcan Ertek, Fulya Uçanok, Ömer Sarıgedik, Zeynep Hatipoğlu ve PassepartoutDuo’nun ses enstalasyonları yer alacak