Merve Balcıoğlu yazdıİnsan haklarının yoğun olarak tartışıldığı günümüz dünyasında, kadın hakları ihlalleri tüm dünya için bir tehdit oluşturmaktadır. Kadın, mevcut şartlar değişse dahi suçlu gösterilmeye hazır halde bulunan bir nesne olarak görüldüğü için savunma sistemleri genellikle erkin haklarını korumaya yönelik bir tutum sergiler. Kadın birey olarak iş şartları gereği ailesinin yanından ayrılıp da başka bir düzen kurmayı istediği an, potansiyel bir tehdit olarak ortaya çıkar. Kadın kendi cinsinden arkadaşları ile yaşıyorsa bu daha da çözümü zor bir konu haline gelir. Bir de bu kadınların evlerine erkek arkadaşları geliyorsa kesinlikle ciddi bir ahlaki sorun vardır. Apartman sakinleri, ev sahibi, sokağın hâkimleri ve diğer kişiler, düzenli olarak takipte kalırlar. Olası bir sorun dâhilinde, kadınların özel hayatları hakkında yeterli bilgi aktarabilmek için takipte kalmak zorunluluğu hissederler.Hindistan yapımı olan Pınk filmi, kadın hakları ve kadın olarak var olma hakkının sosyal hayatta ve hukuk sürecinde nasıl işlediğini anlatıyor. Üç kadın karakterin, seçimleri ve sonrasında gelişen olayları erkekler ve kadınlar arasında yüzyıllardır tartışılan, cinsiyet kimlik meselesini, toplumda kabul gören sorunlar üzerinden tartışıyor.Kadın karakterler baht dönüşümlerini yaşıyorlar. Bir erkeğin odasına gitmek, kabul görülemez bir suç olarak ceza için uygun kabul ediliyor. Kadınlar mahkeme de konuşurken ruh halleri çaresiz ve suçu olmamasına rağmen uygun görülen cezayı kabul edecek bir psikolojik baskı şeklinde işleniyor. Erkekleri temsil eden avukat, günümüz dünyası için de bir sembol niteliği taşıyor. Kadın temsilinin karşısında duran, tüm o erk gücünü avukat karakter üzerinde görmek mümkün.Üç kadın karakterin gündelik hayatları ile başlayan film, hukuk mücadelesi veren kadınların çaresizce beklediği bir drama dönüşüyor. Filmin kurtarıcısı, deneyimli ve mesleği bırakmış bir avukat olarak karşımıza çıkıyor. Filmin ana karakteri Rajveer, haksızlığa uğramış ve taciz sonrası karşısındaki adamı yaralamıştır. Gündelik hayatlarda da olduğu gibi Rajveer’in yaraladığı adam, mevki sahibi bir kişinin oğludur, bu durum otomatik olarak adamın suçunu düşürecektir. Rajveer, şikâyette bulunmasına rağmen suçlu yakalanmaz. Rajveer gözaltına alınır. Hiçbir avukat davaya bakmak istememektedir. Kahraman avukat, Deepak hasta ve mesleği bırakmış bir süreçte olmasına rağmen dava ile ilgilenecektir. Pink, bir sonuç filmi değil. Tam tersine sürecin ve temanın gerçek hayat üzerinden bir tahlil olma niteliği taşıyor.
Sinema
Yayınlanma: 29 Ocak 2017 - 22:45
Kadınlara dönük kameralar: Pink
Pink, bir sonuç filmi değil. Tam tersine sürecin ve temanın gerçek hayat üzerinden bir tahlil olma niteliği taşıyor.
Sinema
29 Ocak 2017 - 22:45
İlginizi Çekebilir